Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor 2-5 dage.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købs beløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Bemærk: Special
varer, såsom bundmåtter og special fremstillet maling m.m. ikke kan
returneres. Det skyldes at varen er special fremstillet til dig / din
bil. Kontakt os på ordre@billigbilpleje.dk og vedlæg dit ordre nr. så hjælper vi dig videre.
Reklamationsret
Vi
yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende
fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale
anvendelse. Reklamations retten dækker ikke fejl, skader eller slitage,
direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe
vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl
og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal
meddeles os indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for
reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.
I
forbindelse med godkendte reklamations sager afholder vi evt
returnerings omkostninger i rimeligt omfang.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse som er: ordre@billigbilpleje.dk